29 mars 2011

O vad jag gillar sossar men hur ska vi bli fler?

Läste med igenkännande blick Annika Högbergs inlägg idag:
"Jag får det till 14 interna möten under april, maj och juni. Då räknar jag kommunfullmäktige som internt eftersom det är en handfull tappra lyssnare där varje gång. Ofta samma personer.

Medlemsmöten räknar jag till exakt två samt en utåtriktad aktivitet.

Känns det inte som om vi har lite fel fokus här?

Någon som känner sig sugen att engagera sig?"
Jag kan ju passa på att berätta om min vecka med början på helgens kongress - där träffade jag bara partimedlemmar (och en och annan journalist). Igår var det årsmöte för kretsen - bara medlemmar, idag är det förvisso SDN-möte och dit brukar ju en och annan som definitivt inte är sosse komma och hälsa på.
Torsdag valledarmöte - bara sossar, fredag-lördag distriktets årskongress - bara sossar. Måndag studiecirkel, tisdag medlemsmöte. Så där rullar det på.
Nu har jag som nybliven s-förenings och kretsordförande ett stort ansvar för att vi ska bli fler medlemmar. Exakt hur det ska gå till när jag bara träffar redan frälsta är svårt att se.

Vi behöver helt enkelt göra som Carin Jämtin och Håkan Juholt så många gånger uppmanade oss i helgen. Öppna dörrarna och slipa ner trösklarna. Vi måste träffa våra potentiella väljare lite oftare och varandra lite mindre.
Jag har insett att det inte är en process som kommer att gå över en natt men vi måste börja på en gång och det räcker inte att jag vill det, det måste vara fler som vill det.
Nu kör vi!




fler progressiva bloggar på 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar