8 november 2010

När fan blir gammal så blir han moderat.

När jag läste det här inlägget på Newsmill av förre moderate riksdagsledamoten Helena Rivière så blir man en aning ångerfull.
Det som är intressant är att det massiva missnöjet med reformen av sjukförsäkringarna (som gjordes för att betala skattesänkningar) är på tok.
Vi har fel.
Det är inget fel på reformen. Vi som opponerar oss vill bara måla fan på väggen.
Det är tråkigt och underligt att inte ens propagandaminister Schlingmann med sina bossar Borg och Reinfeldt har lyckats utplåna det folkliga missnöjet.
Det måste vara folk det är fel på, eller inte moderater förstås, bara resten, såna som jag.
Jag ber härmed Helena Rivière om ursäkt att jag missuppfattat sjukförsäkringsreformen som inhuman och förnedrande, ovärdig ett land med stolta välfärdstraditioner. Härmed ska jag  sluta kritisera sjukförsäkringsreformen (nästan helt och hållet).
Läs mer hos Martin Moberg, Annika Högberg, Alliansfritt Sverige.
Fler progressiva bloggar på Netroots
Häng med och delta i Öppna kriskommisionens arbete, förstås även på Facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar