11 april 2010

Offline i Partiets sköte

Oj, en hel helg på Viskadalens Folkhögskola där jag deltog i Partidistiktets Partiskola steg 1, det betyder att jag sannolikt är sosse men bara nästan.


Hursomhelst blev det en del analoga anteckningar som jag tänkte plåga ev. läsare med.
Min första anteckning och det som är det bestående intrycket är:
Troligen den mest heterogena gemenskap jag varit del av.

Dikt#1
Vi ska ha högt i tak och tillåtande stämning sa diktatorn med handen på knappen; vem är jag att opponera mot en så vis utgångspunkt

Reflektion #1
Vilken passion är lämplig för en 37-årig, halvt utbränd, småtjock småbarnsfar?
Det blir motion eller döden!

Reflektion #2
Ett ämne är precis så viktigt som man vill att det ska vara.

Dikt/Reflektion #1
Varför tog orden slut, varför stannade jag
Om jag fick mitt liv igen - bort med alla tomma timmar
De tomma timmar jag haft har nu skapat behov för större saker snabbare
men minskat min kapacitet och potential

Agitation #1
Jag vill ha en enad rörelse med få och tydliga mål - vägen och detaljerna är bisaker
Parollen är frihet, jämlikhet, gemenskap, hållbarhet

Liknelse #1
Socialdemokratin, en vänlig själ som håller oss alla under armarna, tyvärr räcker inte armarna alltid till.
Deras längd är vårt gemensamma engagemang, ju fler vi är desto färre tappar vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar