17 april 2010

En fördelsförklaring

Jag upplever väldigt starkt att vi jobbar mot något just nu. Mot den sittande regeringen, mot orättvisor, ökade klyftor och utslagning.
Jag skulle ändå vara glad över att jobba För någonting istället. Det känns så mycket trevligare :-)
Kort fördelsförklaring
Jag är för Frihet, jämlikhet, gemenskap och hållbarhet.
Jag är för en rödgrön regering.
Jag vill jobba för att alla ska ha samma grundförutsättningar att välja sitt liv.
Jag är för min möjlighet att fritt utrycka mina åsikter och tankar, även om de kan vara obekväma.
Jag är för Mona Sahlin som statsminister.
Jag är för Gothia Basket i Basketligan
Jag är för ett utvecklat socialförsäkringssystem
Jag är för livslångt lärande
Jag är för korta och koncisa blogginlägg.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , . Fler progressiva bloggar på Netroots.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar