22 april 2010

Det här gillar jag!

Kollade just in socialdemokraterna på YouTube:s nya grej 5 minuter och bannemenna om jag inte känner det som om någon på partihögkvarteret läste det här inlägget i min blogg.
Här kommer "Ibbe" till sin rätta. Kolla själva.
http://www.youtube.com/watch?v=RXxVA7fYUtE bild Ibrahim Baylan
Bra!
Nu gäller det bara att få resten av vallokomotiven i situationer de trivs med.
Var apropå valrörelse på Socialdemokraterna i Frölundas senaste möte och ni får ursäkta mig kamrater om ni läser men vi behöver föryngra oss. Det var ånglok istället för X2000. Självklart måste vi ha en enorm respekt för alla äldre som väljer att fortsätta engagera sig i partiets gräsrotsrörelse och vi ska definitivt använda oss av den ideologiska ryggrad det ger oss men vi måste också ha respekt för de som inte väljer att delta.
Därför tror jag väldigt mycket på de alternativa mötesplatser vi kan bygga upp, och nu menar jag fysiska mötesplatser, nätet är en egen historia, fysiska mötesplatser där vi kan smyga in folk i rörelsen via ideologiska diskussionsforum på högskolor och arbetsplatser, events, festivaler och karnevaler m.m.
Jag är säker på att folk är politiskt engagerade och att de flesta egentligen är socialdemokrater, det gäller bara att de ska förstå det själva.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , . Fler progressiva bloggar på Netroots

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar