29 april 2010

Vi måste visa vår ilska!

Ibland blir man förbannad ibland känner man sig maktlös, mina bloggkollegor visar med väl illustrerade exempel på hur sjuka och arbetslösas situation har försämrats de senaste åren.
Storstad och Ett hjärta rött åskådliggör på ett utmärkt sätt om du vill ha siffror till orden.
Själv tänkte jag skriva om min ilska kopplad till dessa siffror. (Det kan bli en hel del utropstecken!)
Jag tycker det är skönt att Östros blir heligt förbannad på Odells illa dolda personangrepp. Jag hade blivit ännu gladare om han hade blivit heligt förbannad på den politik som regeringen för som håller på att sätta alla svaga grupper i samhället i skiten. För sjuka, arbetslösa och ungdomar går det rent ut sagt åt h-e just nu. Det måste få ett stopp!
Jag tror att vi på lördag kan få se en mäktig uppvisning över den rättmätiga ilska som finns hos folk över vad regeringen håller på att riva ner. Trygghet som det tagit 100 år av kamp för att bygga upp!
Nu är det dags att ta orden i sin mun igen. Upp till Kamp! och även om det inte är sista striden så är det den viktigaste på 80 år!
Frihet! Jämlikhet! Gemenskap! Hållbarhet!
Enade vi stå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar