10 maj 2011

Jag fick den bästa idén någonsin!

Det var när jag stod i duschen i går morse.
Jag vet att jag tänkte - det här får jag inte glömma bort.
När jag väl var färdigtvagad och fräsch som en nyponros hade utfört morgonens rutiner och förflyttat barn från hemmet till kompisarna på förskola och skola så var det dags att få ner denna fantastiska idé i skrift.
Ni har säkert redan anat att den var borta, puts väck, har inte hittat den än. Sökandet fortsätter. Kanske ska installera en diktafon i duschen...

Innan jag återfinner världens bästa idé någonsin kan jag erbjuda denna allmänna betraktelse.
Det är svårt att orientera sig i det politiska landskapet just nu. Det är väntans tider på väldigt många sätt.
Vi väntar på att den folkliga opinionen mot utförsäkringar och fas 3 når under huden på regeringen.  Utan tvekan väntar vi också på de Socialdemokratiska och Miljöpartistiska motdragen.

Vad händer med Socialdemokraterna nu? Vad gör Juholt, Jämtin och partistyrelsen för att starta om och öppna upp politikutveckling och partiorganisation?

Vilken plats på det politiska spelfältet kommer Miljöpartiet att inta, en fri roll i mitten är nog önskepositionen, finns förutsättningarna inom partiet att vara en så stark kraft där att man inte blir bortmarkerad av övriga partier?

Kommer borgerligheten fortsätta att nöja sig med jobbskatteavdrag och "justeringar" av människofientliga system?

Själv är jag både fysiskt och mentalt engagerad i den valkampanj som pågår i Västra Götaland.
GP Debatt erbjuder idag plats åt samtliga partier i regionfullmäktige att skriva om kollektivtrafiken.
Sammanfattningen är att vi ska ha bättre kollektivtrafik, småpartierna är emot trängselskatt, som om den inte redan vore beslutad oavsett hur mycket det skett i demokratisk ordning. Det är kliniskt fritt från skarpa förslag förutom enhetstaxa i kollektivtrafiken.

En reflektion om trängselskatten som jag plockade upp i Ny Tid, 81% av de boende i Göteborgsområdet vet att trängselskatten ska införas. 17% vet vad den ska användas till. Vi får till stor del tacka GP för deras enastående och opartiska bevakning av Vägvalet för den siffran.

Med detta stänger vi kverulantlådan och meddelar att idag så ska jag vara på plats för att lyssna på Håkan Juholt när han är i Göteborg. Sen har vi ett val att vinna!

Röda berget om orsak och verkan. Mitt i steget om barnfattigdom

Netroots, Politometern, Bloggar.se
Fler bloggar om: Politik,  regionvalmediekritik Intressant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar