10 september 2011

Pseudodebatt om barnförsäkringar

Veronica Palm skriver om barnförsäkringar på sin blogg, något som väcker tankarna hos mig.
Hon menar att det är självklart att alla barn ska ha rätt till en bra försäkring till rimlig kostnad. Det låter väl bra. Men...
Har vi inte i samma ögonblick erkänt ett gigantiskt misslyckande?
Min utgångspunkt är att i Sverige skall föräldrar inte behöva försäkra sina barn. Samhällets trygghetssystem SKALL vara tillräckliga. Och jämlika.

Tack till Martin Moberg som satte mig på spåret.

SR, NT, SR, SvD, SvD, GP

- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Knarrholmen ,Göteborg,Sverige

2 kommentarer:

  1. Det bjuder jag på Staffan och ibland är det så att jag får inspiration från dig också :)

    // Martin

    SvaraRadera
  2. Man uppskattar vanligtvis inte bra barnförsäkringar förrän man verkligen behöver dem, man kan få rabatt om man teckna försäkring online.

    SvaraRadera