10 mars 2014

Fler argumentationstrimmningstillfällen sökes!

Idag har jag varit med på något riktigt kul (förutom att göra långa sammansatta ord). Jag fick lyssna på andra och de fick lyssna på mig.
när vi pratade om varför Göteborgarna ska rösta på Socialdemokraterna. Den här gången var det redan frälsta på plats eftersom meningen är att vi ska bli bättre på att tala för vår politik, vår ideologi och våra företrädare inför de fem valen som vi har i år. Därför ska vi argumentationsutbilda och argumentationsutbildas.

Eftersom jag är en av de lyckliga få som har gått argumentationsutbildningshandledarutbildningen har jag möjlighet att leda samtal om politik med partikamrater under några kvällar här under våren.
Det är inte så ofta vi pratar politik konstigt nog.
Ofta pratar vi pengar.
Organisation.
Namnlistor.
Mer pengar.
Därför var det extra roligt att få prata om att vi har en politik som i grunden är bra. Tillsammans på den här typen av utbildningar får vi en rad bra argument som vi kan bära med oss, göra till våra egna och känna stolthet över politiken och vår egen förmåga att övertyga andra om dess förträfflighet.

Så om du är på plats i Göteborg och sugen på att vara med. Kolla in det här!

fler blogginlägg på NetrootsPolitometernBloggar.se 
Fler bloggar om: Politik 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar