8 december 2010

Ville bara säga att...

... Arenagruppens valanalys är väl värd att läsa.
Du hittar den här : http://www.arenagruppen.se/getfile.php?id=679
Mer läsning finns på arenagruppens hemsida.
Detta och annat har jag ägnat mig åt idag.
Igår deltog jag i min lokala s-förenings julfestmöte. Mysigt men inte så framåtblickande. Det uppmanades dock att motionera till den lokala kongressen. In senast när 2010 blir 2011.
Det ligger lite sent i tiden för att motionera om att Göteborg ska följa Stockholms AK:s exempel med en enkät till medlemmarna inför nominering till en ny partistyrelse. Låt oss hoppas att vi gör det ändå.
Är ni intresserade av denna process har Veronica Palm lämnat svar på HBT-sossens frågor i en kommentar. Jag hade väl hoppats på lite mer tydlighet om vad Stockholms medlemmars åsikter kommer att betyda för nomineringen men vi får hoppas att Stockholms AK:s styrelse tar den egna opinionen på allvar.

Fler bloggar på NetRoots
Öppna Kriskommissionen har öppet hus på blogg och Facebook. Välkomna in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar