3 december 2010

Till wäsentligheterna

Jag kan höra det i min inre röst, telefonsamtalet jag får när jag blivt vald till partiordförande i världens bästa parti.
- Hej, Aftonbladet här, Grattis till nya jobbet, nu kommer folk att vara väldigt nyfiken på vem du är egentligen.
- Tror du, du tror inte att folk vill veta vad jag kommer att göra?
- Nej, det är väl samma gamla vanliga. Första frågan - Senast lästa bok?
- Antologin Lyckad nedfrysning av herr Moro, tar fram den när humanismen i mig falnar.
- Bästa film?
- Största filmupplevelserna är David Lynch Wild at Heart och Kusturicas Underground, kan fortfarande känna känslan i kroppen. Bästa filmen är nog Apocalyse Now.
- Favoritmusik?
- Rock i alla former men Steve Earle är en speciell favorit då han kombinerar skön musik med ett upplyst och intresserat textinnehåll.

- Och till sist, vad önskar du mest av allt just nu?
- Att vi kunde sluta snacka om namn, personer, intriger och politiska spelteorier. Jag vill prata om hur vi kan förändra vår långsiktiga politik och hur vi kan göra vår organisation mer tillgänglig och öppen samtidigt som vi för en tuff och konstruktiv oppositionspolitik.

För övrigt anser jag att samtliga ledamöter i Socialdemokraternas partistyrelse och Verkställande Utskott ska ställa sina platser till förfogande.


Fler bloggar på NetRoots
Lästips; HBT-sossen och alla länkarna i detta inlägg
Öppna Kriskommissionen har öppet hus på blogg och Facebook. Välkomna in!
Ordinarie kriskommision har avlämnat en rapport om varför vi förlorade valet.
Läs gärna diskussionen på Dagens Arenas debattsida om ÖKK:s idédebatt.

2 kommentarer:

  1. Apropå den sk. "valanalysen" så var den hopplöst undermålig. Allt jag kan se är ett positivistiskt haveri där diagram staplas på varandra och därefter några högst banala och sannolikt felaktiga slutsatser. Jag hade väntat mig betydligt mer substans och då var jag ändå inte optimistisk.

    Jag blir så besviken. Ja, hela partistyrelsen, VU och även distriksstyrelserna borde ställa sina platser till förfogande.

    SvaraRadera
  2. Hej Rupert, kan väl tyvärr bara hålla med. Det var ju inte första förlustvalet.

    SvaraRadera