29 november 2012

Vad var det jag sa! #sdgate

Tänkte ta tillfället i akt att citera mig själv.
"Jag tror tyvärr att sympatierna för SD är de röster som traditionellt sett gått till oppositionen under en mellanvalsperiod. (Förra mandatperioden hade Socialdemokraterna drygt 40% motsvarande tid). Det är de som är missnöjda med politikens resultat, de som inte tycker att de etablerade partierna levererar och de som vill ha en förändring, oavsett vilken. När skillnaden mellan regering och opposition är så liten som nu blir tron på en förändring så liten att man söker ett alternativ och det heter SD. "
Idag fick vi svaret. Tyvärr fick jag rätt.

Svaret på SD:s opinionssiffror är inte att bråka med SD-politiker. Det är att skapa politik och inte minst politiska alternativ.
Om du inte har gjort det så rekommenderar jag läsning av en rapport från Tankeverksamheten. "Arbetarrörelsen och hotet från högerpopulismen". Ska inte tjata mer utan sätt igång och läs nu ;)

Skrivit om SD har
Annarkia
Rouzbeh Djalaie
Ola Möller
Johan Westerholm
Peter Högberg
Martin Moberg
m.fl.
 SR 123SVT 123SvD 12DN 12Ab 12Expr 12

fler blogginlägg på NetrootsPolitometernBloggar.se 
Fler bloggar om: Politik 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar