7 januari 2012

Haiku och en liten varudeklaration

Dvalliknande jul
i januari vaknande.
Efterlängtad tid.
*
Jag har fått höra att det var länge sedan jag skrev något. Det stämmer.
Har använt tiden jag inte ägnat åt blogg och att följa den politiska (nåja) debatten till min familj och en del privata funderingar.
En av dessa har gällt hur mitt politiska engagemang bäst ska användas, för att jag ska trivas och ha kul och hur partiet bäst kan få nytta av de kvaliteter jag äger.
Bloggen kommer definitivt att finnas med i denna bild men exakt hur den kommer att användas är mer osäkert.
Sanningen är att jag är rätt fed up på att kommentera den politiska journalistiken. Jag kanske inbillar mig men det känns som den blir alltmer personfixerad. Utvecklingen att benämna socialdemokraterna som Juholt och Kristdemokraterna som Hägglund verkar ha accelererat. Faktum är att jag också är rätt trött på Juholt.
Han har utan tvekan potential att bli en fantastisk socialdemokratisk ledare men då måste han och hela det socialdemokratiska ledargarnityret ta ledarrollen istället för att lydigt följa i mediernas och den borgerliga dagordningens ledband. Jag hoppas att den strategi som säkert utmejslats under de lite lugnare julveckorna har denna riktning klar för sig. Vi lär snart bli varse.
Mitt personliga politiska fokus ska jag alltmer försöka lägga på våra uppväxande generationers villkor, i förskolan, utbildningsväsendet och in på arbetsmarknaden. 
Dessa frågor i vilka vår regering kategoriskt har misslyckats, liksom den socialdemokratiska dessförinnan är avgörande för många saker, bl.a. att vi ska ha någon möjlighet att säkra den generella välfärden på lång sikt.
Jag hoppas också kunna bidra till att föra in mer av helhetsperspektiv och långsiktighet i den politiska debatten.
Lyckas jag med dessa två saker under 2012 på bloggen och i mina andra politiska engagemang kommer jag att vara störtnöjd!
Nu åter till familjen.


P.S.
Anledningen till att detta inlägg blev av var för att Johan Westerholm idag tipsade om min blogg, då duger det ju inte att visa upp ett inlägg som är en månad gammalt :)


fler blogginlägg på NetrootsPolitometernBloggar.se
Fler bloggar om: Politik, Intressant,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar