1 september 2010

Just idag är jag stark

Igår var jag den arge negative Lindström som kände att nu måste vi samla vår ilska och skrika högre. Jag litade inte riktigt på vår politik och ville att vi skulle vaska borgarna i papperskorgarna med att hoppa på dem istället för att hoppa över dem.
En dag och en regeringsplattform senare är jag fortfarande arg på borgarna men jag tvivlar inte längre på vår politik.

8 av tio får bättre ekonomi med en rödgrön regering men framförallt är det en plattform för jämlikhet och hållbarhet, två av världens vackraste ord.
Att det har blivit ett löftesrace mot borgarna är olyckligt (eftersom ideologin hamnar i skymundan) men några av löftena är sådana som borde vinna det här valet åt oss.

1. En värdig sjukförsäkring
2. Vi satsar på jobben i välfärden istället för stora skattesänkningar som gör att jobben försvinner.
3. En rejäl satsning på att stoppa klimatpåverkan.

Hade valet varit för tre år sen hade vi nog vunnit på punkt 3 enbart.
Den enda oro jag känner nu är om vi som är valarbetare inte lyckas smitta av vår vilja och beslutsamhet till våra sympatisörer. Oss emellan, det är på oss det hänger, det de gör på TV är inte på riktigt.

Passar på att gratulera Storstad på ettårsdagen! En hög och vacker fyr som sprider ljus vida omkring.
Vill också rekommendera HBT-sossens genomgång av regeringsplattformen och Peter Högbergs trötta avfärdande av borgarnas argument.
Som alltid massor av gött på Netroots, om ni vill ha det göttigaste är Alliansfritt och S-buzz att rekommendera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar