3 april 2014

Ingen ung utan framtid!

Ingen ung utan jobb!
Första Majmärket på
min vårjacka
Så lyder årets Första Maj paroll.

Det funkar. Ungdomsarbetslösheten är ett av våra största samhällsproblem som föder andra samhällsproblem. Jobb är bättre än inget jobb.
Det går bra att ropa i ett demonstrationståg också.

Däremot så väcker det några frågor hos mig.
Vem är ung?
Ska utbildning räknas som jobb?

Om vi istället hade valt parollen som jag föreslår i rubriken så hade det stämt väldigt bra överens med mitt eget politiska bränsle. (Dessutom är vi ju Framtidspartiet nuförtiden)

Lika möjligheter men inte likadant. Alla unga ska ha möjligheter att förverkliga sin egen potential och sina unika ambitioner.
Alla ska ha möjlighet att drömma om framtiden.
Alla ska ha rättighet till en god utbildning och ett schysst jobb.

Så nog för att jag idag satte Ingen ung utan jobb! på vårjackan.
Under jackan slår hjärtat för Ingen ung utan Framtid!

fler blogginlägg på PolitometernBloggar.se 
Fler bloggar om: Politik 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar