I somras tände jag till på Arbetsförmedlingens Generaldirektör Bermudez-Svankvist vilja att istället för att erkänna problem istället vilja skydda Arbetsförmedlingens "varumärke" och regeringen som tillsatt henne.
Nu kommer uppgifter på att man ytterligare har missat sin roll och börjat jobba med opinionsbildning. Inte själva då utan via en PR-byrå eftersom Arbetsförmedlingens 55 personer starka kommunikationsavdelning tydligen inte håller måttet.
33 miljoner kostade det kalaset. Eller om man så vill ungefär 60 st handläggare.
Om ni klagar på slöseri och festande tycker jag att det är klart värt att tänka på att det är den här typen av slöseri som kostar de verkliga pengarna.
Det och att skeppa miljarder till skatteparadis via Carema och liknande företag, sänkt krogmoms, etc. etc.
Alliansfritt Sverige, x 2
Nu kommer uppgifter på att man ytterligare har missat sin roll och börjat jobba med opinionsbildning. Inte själva då utan via en PR-byrå eftersom Arbetsförmedlingens 55 personer starka kommunikationsavdelning tydligen inte håller måttet.
33 miljoner kostade det kalaset. Eller om man så vill ungefär 60 st handläggare.
Om ni klagar på slöseri och festande tycker jag att det är klart värt att tänka på att det är den här typen av slöseri som kostar de verkliga pengarna.
Det och att skeppa miljarder till skatteparadis via Carema och liknande företag, sänkt krogmoms, etc. etc.
Alliansfritt Sverige, x 2
Fler bloggar om: Politik
Den nuvarande generaldirektören för AF verkar helt inkompetent. Måste vara någon form av kvotering för kompetens saknas helt.
SvaraRadera